CERTYFIKACJA BUY ITALY
GDZIE KUPIĆ ORYGINALNE WŁOSKIE PRODUKTY #MADEINITALY?
Projekt
"Buy Italy" jest to projekt zainicjowany przez Włoską Izbę Handlowo-Przemysłową w Polsce. Marka powstała z potrzeby przeciwdziałania zjawisku „Italian Sounding” i promowania autentycznych włoskich produktów. Projekt jest realizowany poprzez wydawanie certyfikatu – la Certificazione "Buy Italy" – który daje konsumentowi większą gwarancję standardów jakości produktów oferowanych w miejscach, które uhonorowano certyfikatem. Na stronie internetowej projektu można zapoznać się z listą firm, które uzyskały certyfikat "Buy Italy". Proponowana lista ma na celu uproszczenie poszukiwania produktów spełniających standardy promowane przez misję, którą zamierza realizować CCIIP.
Walka z „Italian Sounding”
Projekt „Buy Italy” powstał z myślą o przeciwdziałaniu praktyce „Italian Sounding”, czyli zjawisku marketingowemu polegającemu na wykorzystywaniu sugestywnych odniesień związanych z Bel Paese do promowania produktu, który nie spełnia standardów autentyczności.
Zjawisko to można odnaleźć w wielu sektorach, stąd pomysł CCIIP na włączenie do projektu branż, które ten zwyczaj najbardziej dotyka: Food & Beverage, Turystyka, Design, Moda, Kultura i Biznes.
Misją marki jest zatem edukacja i wsparcie konsumenta końcowego w prawidłowym identyfikowaniu i ocenianiu produktów znajdujących się na rynku i będących najbardziej narażonych na w/w zjawisko. Zmniejszając tym samym rozwój zjawiska do minimum.
DZIAŁALNOŚCI POKREWNE
W ramach projektu " Buy Italy" Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce promuje i wspiera szereg pokrewnych projektów. W tym kontekście sieć networkingowa identyfikowana pod marką CCIIP stanowi solidną podstawę, na której się opieramy.
Wśród licznych działań można wyróżnić projekt True Italian Taste – promowany i finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych przy Współpracy Międzynarodowej, a realizowany przez Assocamerestero w celu promowania włoskich produktów za granicą – proponując usługi wsparcia dla włoskich firm chcących wejść na polski rynek, działania w zakresie współpracy z organizacją targową "Bellavita", promocję eventów targowych poświęconych turystyce i szereg innych.
Obecnie mamy zarejestrowanych 53 sklepów!