PROJEKT PODNIESIENIA WARTOŚCI AUTENTYCZNOŚĆI WŁOSKICH PRODUKTÓW W POLSCE
Projekt TRUE ITALIAN TASTE ma na celu dowartościowanie włoskiego produktu w związku z fenomenem zjawiska „Italian Sounding”. Projekt jest promowany i finansowany przez Włoskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej (MAECI), a realizowany przez Assocamerestero – Stowarzyszenie Włoskich Izb Handlowych za granicą.
True Italian Taste
walczyć przeciwko Italian Sounding
“ITALIAN SOUNDING”: Na całym świecie sprzedawanych jest wiele produktów, które z wyglądu,
nazwy, marki wydają się być produktami włoskimi, choć tak naprawdę nimi nie są ponieważ zostały wyprodukowane w innych krajach. Przeciwdziałanie temu zjawisku ma zasadnicze znaczenie dla ochrony autentycznego włoskiego produktu wysokiej jakości.
PROJEKT
Włoskie produkty rolno-spożywcze, posiadające oznaczenia chronionej nazwy pochodzenia ChNP i chronionego oznaczenie geograficznego ChOG uznane przez Unię Europejską, to ponad 299 artykułów.
Postawienie nacisku na autentyczność i wysoką jakość produktu, to cel, który łączy firmy, stowarzyszenia i instytucje na całym terytorium Włoch.
CELE
Dowartościować produkcję autentycznych włoskich produktów food&wine poprzez uświadamianie wagi ich wysokiej jakości w szerszym aspekcie zdrowotnym całej włoskiej diety
Zwiększyć umiejętność odróżniania przez konsumentów autentycznych włoskich produktów od tych których tylko nazwy brzmią po włosku
Pomóc włoskim firmom w pozycjonowaniu się na polskim rynku również poprzez spotkania biznesowe i / lub udział w wydarzeniach promocyjnych
Pomóc włoskim firmom już działającym w Polsce w zwiększeniu ich widoczności dla konsumentów
JAK DZIAŁAMY
Prowadzenie różnych działań na terenie całej Polski:
Organizacja imprez, kursów gotowania masterclass, pokazów showcooking i degustacji, w celu wskazania charakterystycznych cech, autentycznych włoskich produktów i różnic między nimi a produktami “Italian sounding”
Organizacja spotkań profesjonalistów branży rolno-spożywczej w Polsce z włoskimi producentami
NASZE DZIAŁANIA
2022
SERY, WĘDLINY I TRUFLE MADE IN ITALY PODBIJAJĄ GUSTA POLAKÓW
• Coraz częstsza obecność dań i produktów włoskich w menu oferowanym przez sektor gastronomiczny w Polsce; • Nieustanne poszukiwanie przez polskich konsumentów produktów Made in Italy; • Rosnąca edukacja gastronomiczna i umiejętność rozpoznawania przez polskich...
WŁOSKA DOSKONAŁOŚĆ W GASTRONOMII MIĘDZY EDUKACJĄ A OCHRONĄ PRZED ZJAWISKIEM ITALIAN SOUNDING
• Kluczowa rola organizacji takich jak Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce w edukacji i ochronie przed tzw. zjawiskiem “Italian Sounding”; • Certyfikaty DOP, IGT i STG jako element ochrony konsumenta; • Wiodąca pozycja włoskich win i jej stały wzrost na polskim...
Już nie tylko pasta i pizza. Oryginalne włoskie dania i produkty zyskują w Polsce coraz większą popularność
Wartość i wyjątkowa jakość włoskich produktów;Rola i znaczenia certyfikatów DOP, IGT i TSG;Jedzenie jako element tożsamości kulturowej na scenie włoskiej. To kwestie poruszane wspólnie z ekspertami branżowymi Emiliano Castagna, Grzegorz Łapanowski i Tessa Caponi -...
Authentic Italian Table, 15.09.2022
PROJEKT True Italian Taste jest przeprowadzany w ramach rządowego programu „The Extraordinary Italian Taste”, którego celem jest wzmocnienie i promocja autentyczności włoskiego produktu spożywczego. Projekt został zainicjowany w 2016 roku na rynkach Ameryki Północnej,...
True Italian Taste 2022 – Kuchnia włoska, autentyczne produkty, tradycje regionalne
Włoska kuchnia z jej przywiązaniem do regionalnych tradycji jest wspaniałą kulinarną przygodą. Aby mogła utrzymać swój wyjątkowy smak poza włoskimi granicami smakoszom potrzeba dostępu do oryginalnych produktów z Italii. Z pomocą przychodzi projekt Buy Italy! Półki w...
2021
Włoski wieczór – Authentic Italian Table w Warszawie
https://youtu.be/9IGWDcv3J6Y W czwartek 10 czerwca 2021 w restauracji SpaccaNapoli Powiśle w Warszawie odbył się Authentic Italian Table – uroczysta Gala zwieńczająca szóstą edycję projektu True Italian Taste. Na Gali oprócz mediów i influencerów, obecni byli także...
Włoskie sery i wino – Masterclass dla właścicieli sklepów butikowych, wybranych mediów i blogerów
Osiem niezwykłych włoskich terytoriów, osiem historii oraz osiem niepowtarzalnych smaków – 26 maja miały miejsce 2 wyjątkowo smaczne wydarzenia w ramach projektu True Italian Taste 2021, podczas których można było przekonać się, dlaczego włoskie sery i wina są tak...
True Italian Taste 2021 w Polsce
Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP) wznawia działania na rzecz True Italian Taste 2021 w Polsce. True Italian Taste, to projekt realizowany w ramach rządowego programu „The Extraordinary Italian Taste”. Jego celem jest zwiększanie...
2020
Włoskie aperitivo online, czyli True Italian Taste: Włoskie bąbelki
Po oryginalnych włoskich szynkach, nadeszła pora na włoskie bąbelki. Na trzeciej włoskiej masterclass zorganizowanej w ramach projektu True Italian Taste zaprezentowano oryginalne włoskie wina musujące. O włoskich bąbelkach rozmawialiśmy w gronie znawców wina i...
2019
Wielki sukces pierwszej edycji masterclass, projektu True Italian Taste dotyczącej włoskiego sera DOP (CHNP)
I sesja masterclass: 10:00-13:30 II sesji masterclass: 17:00-20:30 Lokalizacja : Akademia Kulinarna Whirpool, Soho Factory, Mińska 25/Lokal 57, 03-808 Warszawa 19 listopada wystartował w Warszawie projekt „True Italian Taste” w Polsce, jego celem jest w związku...