PROJEKT
True Italian Taste jest przeprowadzany w ramach rządowego programu „The Extraordinary Italian Taste”, którego celem jest wzmocnienie i promocja autentyczności włoskiego produktu spożywczego. Projekt został zainicjowany w 2016 roku na rynkach Ameryki Północnej, a następnie w kolejnych latach rozpoczęto jego realizację również na głównych rynkach włoskiego eksportu produktów spożywczych w Europie, Ameryce Południowej, Azji i Australii.
Projekt realizowany jest we współpracy 41 Włoskich Izb Handlowych międzynarodowych działających w 27 krajach na całym świecie i ma na celu uwrażliwienie zagranicznego konsumenta na konsumpcję i zakup żywności w 100% Made in Italy, aby przeciwdziałać tak zwanemu zjawisku „Italian Sounding”, które polega na używaniu przypominających Włochy, nazw, słów, kolorów, lokalizacji, obrazów i przepisów, na produktach które z Włochami niewiele mają wspólnego.
True Italian Taste ma na celu szerzenie wiedzy na temat cech charakterystycznych, miejsc pochodzenia oraz aspektów żywieniowych i certyfikacji DOP-IGP.
Z True Italian Taste:
- opowiadamy konsumentom z całego świata o korzyściach zdrowotnych autentycznego włoskiego produktu oraz o ważnym związku między żywnością a terytoriami jej pochodzenia;
- pomagamy smakoszom, pasjonującym się „dobrym jedzeniem”, wybrać i jak najlepiej wykorzystać składniki w 100% Made in Italy, tym samym chroniąc producentów i konsumentów;
- wspieramy włoskie firmy produkujące certyfikowane, tradycyjne produkty, które chcą zaistnieć na rynkach zagranicznych oraz poszerzamy możliwości dla firm już obecnych.
WYJĄTKOWY PROJEKT I WIELE DZIAŁAŃ
W krajach objętych projektem do jego realizacji angażujemy przede wszystkim najbardziej wykwalifikowanych influencerów z branży food&wine, ponieważ poprzez wymianę informacji i doświadczeń, są oni w stanie najlepiej zaangażować konsumentów i użytkowników produktu.
Influencerami True Italian Taste są: importerzy, dystrybutorzy, kierownicy ds. zakupów sieci hotelowych i sklepów specjalistycznych, dietetycy, szefowie kuchni, restauratorzy, dziennikarze branżowi, blogerzy i opiniotwórczy liderzy
Angażujemy ich we wszystkie inicjatywy związane z projektem, takie jak kursy gotowania, warsztaty, seminaria, spotkania b2b, degustacje, wydarzenia promujące produkty 100% Made in Italy za granicą w tym również wycieczki edukacyjne, wszystko po to, aby mogli uchwycić jak najwięcej aspektów i wartości autentyczności włoskiego produktu food&wine.
Najważniejszym wydarzeniem True Italian Taste jest The Authentic Italian Table: niezwykła seria spotkań, które co roku, jednocześnie na całym świecie, stawiają na stole tradycyjne przysmaki kuchni włoskiej przygotowane z w 100% autentycznych produktów Made in Italy, przez szefów Włoskich restauracji za granicą z certyfikatem jakości takimi jak między innymi Ospitalità Italiana.
AUTHENTIC ITALIAN TABLE (Polska 2022), Czwartek 15 września 2022 – Hotel Warszawa 5*
Wzmianki o Włoszech i Polsce występują w obydwu hymnach narodowych.
Włochy to pierwszy kierunek turystyczny Polaków. Badania rynku wykazują zdecydowane preferencje Polaków względem włoskiego jedzenia i wina, szczególnie dla osób poniżej 40 roku życia.
Eksport włoskich produktów spożywczych i winiarskich do Polski dynamicznie rośnie i nie doznał znaczącego spowolnienia nawet w najgorszych miesiącach pandemii COVID-19.
Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce w latach 2021 i 2022 certyfikowała ponad 60 firm jako właścicieli butikowych sklepów spożywczych w głównych miastach Polski, w tym w Warszawie. Od kilku lat aktywnie realizujemy również projekt przyznawania restauracjom certyfikatu „Ospitalita’ Italiana”.
„Z ziemi włoskiej do Polski”, cytując polski hymn narodowy, to hasło przewodnie projektu na rok 2022 w Polsce.
Projekt przewiduje organizację 3 seminariów z degustacją dla 50 osób.
Zwieńczeniem wydarzenia będzie uroczysta kolacja, podczas której Szef Kuchni użyje włoskich produktów do każdego dania w zaplanowanym menu międzynarodowym i fusion.