Doświadcz Południowych Włoch! Rusza międzynarodowa akcja “ITALIAN FOOD XP – Experience Italy South and Beyond”.
Po raz pierwszy w Europie rusza program wspólnej promocji turystyki i certyfikowanych produktów rolno-spożywczych z regionów Południowych Włoch. “ITALIAN FOOD XP – Experience Italy South and Beyond” – tak nazywa się przedsięwzięcie – to międzynarodowa inicjatywa, która łączy obszary upraw, turystykę oraz certyfikowane produkcje. Jej inauguracja odbędzie się w lipcu w dwunastu krajach Europy.
“ItalianFoodXP – Experience Italy South and Beyond” to pomysł włoskiego Narodowego Instytutu Badań Turystycznych (Isnart), realizowany we współpracy z Włoskimi Izbami Handlowymi oraz przy wsparciu włoskiego Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Turystyki (Mibact).
Projekt ten działa za pośrednictwem platformy zintegrowanej z siecią włoskich restauracji, certyfikowanych znakiem „Ospitalità Italiana”. Głównym założeniem przedsięwzięcia jest skupienie się na promowaniu żywności i produkcji o charakterze winiarsko-gastronomicznym z obszarów Południowych Włoch oraz na promowaniu ok. 400 producentów wybranych w drodze przetargu publicznego. W ramach promocji projektu dla wszystkich krajów uczestniczących została uruchomiona platforma multimedialna www.italianfoodxp.it oraz wielojęzyczny profil na Facebooku, który umożliwi publikowanie treści oraz dzielenie się nimi w mediach społecznościowych.
Jest to pierwsza taka międzynarodowa inicjatywa, która łączy ze sobą obszary upraw, turystykę oraz certyfikowane produkcje (Dop i Bio) sześciu regionów Południowych Włoch, poprzez promocyjne działania marketingowe w 12 krajach europejskich (Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Holandia, Belgia, Niemcy, Francja, Szwajcaria, Hiszpania, Czechy, Polska i Bułgaria).
Producenci uczestniczący w ItalianFoodXP będą mogli zaprezentować swoje produkty poprzez specjalnie na tę okazję skomponowane menu, które wprowadzone zostanie do ponad dwustu włoskich restauracji certyfikowanych znakiem „Ospitalità Italiana”. W tych lokalach gastronomicznych w okresie od września do października 2016 roku będą serwowane dania typowe dla sześciu promowanych regionów południowych Włoch. Klienci tych restauracji będą mogli także pozyskać informacje na temat produktów i podawanych potraw oraz odkryć miejsca ich pochodzenia, a to wszystko dzięki aplikacji z trasami kulinarnymi i turystycznymi. Wszystkie wydarzenia towarzyszące tej inicjatywie zostaną zorganizowane we współpracy z Włoskimi Izbami Handlowymi działającymi w wybranych 12 krajach europejskich.
W każdym z 12 krajów w okresie od września do października przez jeden tydzień, certyfikowane restauracje włoskie będą oferowały dania inspirowane kuchnią z Południowych Włoch.
W Polsce w ramach tych wydarzeń w wybranych restauracjach odbędą się także wieczory z udziałem dziennikarzy, przedstawicieli włoskich instytucji i lokalnych władz, w całości dedykowane Południu Włoch. Podczas włoskich wieczorów oprócz prezentacji i degustacji certyfikowanych produktów goście zapoznają się z atrakcjami turystycznymi Włoskiego Południa oraz będą mieli szansę porozmawiać z włoskimi, lokalnymi producentami żywności.
Inicjatywa obejmuje również etap we Włoszech, jako wsparcie marketingowe dla produktów i podmiotów turystycznych uczestniczących w inicjatywie, realizowany poprzez kalendarz wycieczek edukacyjnych, które odbędą się we wrześniu i w październiku w każdym regionie Południowych Włoch, we współpracy z Izbami Handlowymi. Udział w nich wezmą zagraniczne delegacje z wybranych krajów, które będą się składać z kupujących, importerów, touroperatorów, biur podróży i ekspertów komunikacji ds. żywności i turystyki (ok. 400 specjalistów). Przewidziane są warsztaty i wizyty w miejscach produkcji.
Międzynarodowa inicjatywa po raz pierwszy łączy promocję turystyki i włoskich produktów (Dop i Bio) poprzez wielojęzyczną platformę stworzoną przez Isnart, która jest zintegrowana z siecią włoskich restauracji certyfikowanych znakiem Ospitalità Italiana, wybranych w 12 europejskich krajach.
Prezes Isnart Maurizio Maddaloni, potwierdza niezwykłość tej inicjatywy: „Będą to dwa miesiące – wrzesień i październik, w których w Europa będzie mówić z włoskim akcentem, poprzez wyjątkowy smak południowych regionów, z gwarancją łączącą jakość oferowaną przez producentów i ich produkty oraz restauracje włoskie.” Download PDF